Monday, October 25, 2004

Gaaf

Dit stukje heb ik ooit aan het NRC Handelsblad gestuurd, voor hun rubriek 'Ik' op de Achterpagina. Een inzending mag niet meer dan 120 woorden omvatten. Het is niet geplaatst, athans ik ben het zelf niet tegengekomen.

Gaaf
De afspraak voor onze vakantie in Normandië was: afwisselend een kinderdag en een grotemensendag. Na een uitbundige dag in het zwembad, zijn wíj aan de beurt. In de snikhete file naar het Tapijt van Bayeux. Via de achteruitkijkspiegel onderwijzen we over het 70 meter lange wanddoek uit de 11de eeuw, waarop een geborduurd stripverhaal te zien is over de slag bij Hastings. Onze dochters balen besmuikt.
In een eindeloze rij schuifelen we later langs het middeleeuwse tapijt. Het heeft verbazend weinig beschadigingen opgelopen. ‘Mooi, hè?’, zeg ik tegen Eva van elf. ‘Heb je gezien hoe gaaf dat doek is?’ Ze haalt even haar schouders op. ‘Nou’, zegt ze, ‘ik vind het best wel leuk, maar om nou te zeggen gááf…’

0 Comments:

Post a Comment

<< Home